Cum ne autentificăm în Volume Licensing Service Center – VLSC?

Cum ne autentificăm în Volume Licensing Service Center – VLSC?

Cine trebuie să acceseze Volume License Service Center?

 

Articol publicat de Microsoft în 18 Mai 2021

Sursa - https://docs.microsoft.com/en-us/licensing/sign-in-faq#signing-into-the-vlsc

 

Utilizatorii ce reprezintă organizațiile neguvernamentale care au obținut licențe Microsoft prin Programul TechSoup, trebuie să se înregistreze în serviciul VLSC, pentru a-și putea accesa și activa licențele. Microsoft îi va notifica printr-un mesaj de bunvenit cu privire la alocarea permisiunii de acces, cu alte cuvinte le va aproba înregistrarea. Permisiunea de a accesa VLSC este acordată în 2 moduri:

  1. Fie ești înregistrat ca persoană de contact pentru Acordurile de Licențiere printr-un formular Volume Licensing Program. Tipul de contact poate fi: Contact Principal, Corespondent, Administrator Online, Managerul pentru Software Assurance, Managerul de Operațiuni Online și/sau Managerul pentru Subscripții.
  2. Fie administratorul VLSC, cu drept de a acorda permisiuni în contul VLSC, ți-a aprobat această permisiune

Cum mă înregistrez în VLSC?

Pentru administrarea acordurilor de licențiere în VLSC este necesar să creezi un cont în această platformă: Microsoft Volume Licensing Service Center. Vei furniza o adresă de email validă denumită adresă de lucru (work email address). Această adresă de email a fost furnizată de organizație în Acordul de Licențiere sau în solicitarea de software.

Cum creăm un cont nou în VLSC:

  • Pentru a iniția procesul de înregistrare, selectează Sign in with your Work Account (înregistrare cu un cont de lucru).
  • Introdu adresa de email cu care operezi pentru organizația ta și apoi dă click pe Submit.
  • În continuare, urmează procesul de Autentificare (Sign In) sau Creează cont (Sign Up), ambele printr-un cont de utilizator VLSC cu adresă de email ce aparține organizației - VLSC User ID with a work account.
  • Dacă ești pentru prima dată în VLSC, ți se va solicita să introduci adresa de email pe care ai primit invitația de a te înregistra în VLSC, adică acea adresă de email pe care ai primit Scrisoarea de licențiere Microsoft și care este adresa instituțională în relația cu Programul TechSoup.
  • Dacă adresa de email din Acordul de Licențiere este diferită de adresa de email pe care ai utilizat-o pentru a te înregistra (în pasul de mai sus), un email de verificare va fi trimis pe adresa de email din Acordul de Licențiere.

E necesar să mergi în acea căsuță de email și să identifici mesajul cu titlul "Thank you for Registering with the Volume Licensing Service Center" (Mulțumim pentru înregistrarea în Volume Licensing Service Center). Deschide acel mesaj și dă click pe link-ul din textul mesajului pentru a confirma apartenența adresei tale de email la organizație.

În urma acestei operațiuni, sunt necesare până la 48 de ore pentru ca Microsoft să valideze adresa ta de email și să îți acorde acces în contul VLSC. Dacă în fereastra de VLSC ți se va afișa un mesaj ce te informează că nu există permisiuni asociate contului tău, NU este necesar să te reînregistrezi (deci nu este necesar să reiei pașii de mai sus). Dacă însă, au trecut mai mult de 48 de ore de când ai urmat pașii anteriori și nu ai primit permisiunile de acces, atunci reia procesul.

Ce este un cont de lucru sau de școală, work or school account, necesar pentru a te autentifica în VLSC?

Un cont de lucru sau de școală (Work or School Account) apare, de obicei, sub forma numeprenume@organizațiamea.ro sau numeprenume@organizațiamea.onmicrosoft.com (înțelegem deci, că organizațiamea este domeniul organizației pe care o reprezint, beneficiara licențelor pe care doresc să le activez). Astfel, Microsoft reușește să identifice utilizatorul care solicită acces în VLSC, să îl valideze ca fiind afiliat organizației, pentru a-i acorda în siguranță și cu acuratețe, permisiunile pentru activarea licențelor organizației.

Scopul utilizării unui cont de lucru, Work Account, este de a stabili afilierea utilizatorului la o organizație și nu este necesar ca utilizatorul sau organizația să consume servicii Microsoft precum Office 365. Totuși, dacă organizația ta utilizează aceste servicii înseamnă că operezi deja un cont de lucru. Te poți autentifica în VLSC cu același cont cu care accesezi serviciile respective.

Conturile Microsoft, legate mai degrabă de utilizatorii individuali decât de organizații, sunt destinate accesării serviciilor individuale, precum serviciul de email Outlook.com, Xbox sau Windows 10 pe computerul de acasă. Întrucât aceste conturi sunt individuale, alocate unui individ și nu unei organizații, nu sunt potrivite pentru a fi utilizate în VLSC. (Crearea unui nou cont Microsoft cu o adresă de email de business nu mai este posibilă.) De aceea, trebuie parcurși pașii de înregistrare în VLSC a contului de lucru (Work or School Account) descriși mai sus.

Cum conectez un cont Microsoft existent în VLSC cu contul meu de lucru?

Dacă anterior ai utilizat un cont Microsoft pentru a te autentifica în VLSC, atunci la prima încercare de autentificare de după 1 Septembrie 2021, VLSC îți va solicita să utilizezi un cont de lucru (Work or School Account). Astfel, utilizatorii vor fi notificați printr-un mesaj afișat pe ecran, de tipul celui de mai jos, că mai au la dispoziție un număr limitat de autentificări în contul lor actual, cont de tipul Microsoft account.

 

Procesul de conversie a identității utilizatorului VLSC (VLSC user ID) dintr-un cont Microsoft în cont de lucru (Work or School Account) se întâmplă urmând pașii de mai jos chiar în fereastra afișată:

  1. Introdu numele tău și adresa de email de lucru (Work email address).
  2. Microsoft îți va trimite un cod de verificare (signup code) pe adresa de email introdusă în pasul anterior. Verifică mesajul primit, copiază codul respectiv și introdu-l în căsuța denumită Signup code.

Notă - Confirmă țara sau regiunea în care se află organizația ta și, dacă este necesar, actualizează informația. NU vei putea actualiza această informație după finalizarea acestui proces.

  1. Pe viitor, te vei autentifica în VLSC utilizând acest cont de lucru (Work Account). Acest fapt asigură că vei utiliza Acordurile de licențiere alocate organizației tale.

 

Recomandarea TechSoup – Dacă organizația ta utilizează deja servicii Microsoft cloud, autentifică-te în contul tău de lucru Microsoft, apoi urmează pașii de mai sus pentru a înregistra acest cont în VLSC. Microsoft va opera automat verificarea și va valida afilierea dintre contul tău de lucru și organizație, acordându-ți automat și permisiunile de acces în VLSC.

Descărcarea kiturilor de licență din Microsoft Admin Center

Uneori, în contul VLSC, utilizatorii pot vedea solicitarea de mai jos. Desigur, pot accesa și descărca kiturile aferente licențelor lor din Microsoft Admin Center, încercând astfel noua experiență creată de Microsoft. Însă, de cele mai multe ori, procesul de descărcare al kiturilor de licență va continua să funcționeze prin intermediul VLSC.

 

Mai multe informații despre conversia conturilor Microsoft de acces în VLSC în conturi de tipul Work or School Account sunt disponibile, în limba engleză, aici.

 

 

Erori de autenficare în VLSC

 

Am strâns, mai jos, răspunsurile la cele mai frecvente erori de autentificare. Te rugăm să le parcurgi înainte de a ne scrie, utilizând informațiile de contact aferente României și disponibile în Centrul de Contact Microsoft.

Error Code E06 "We are unable to complete your action" / Cod de eroare E06 “Nu putem realiza acțiunea solicitată”

Dacă ai utilizat un cont de lucru pentru a te autentifica în VLSC, iar apoi ai încercat autentificarea cu un cont Microsoft, VLSC va afișa acest mesaj de eroare. Conectează-te utilizând contul de lucru (Work Account) afișat în mesajul de eroare.

Error Code E03 "Sorry, we cannot finish signing you up. Your IT Department has turned off signup for Volume Licensing Service Center" / Cod de eroare E03 "Ne pare rău, nu putem finaliza înregistrarea. Departamentul IT al organizației a dezactivat înregistrarea în VLSC"

Dacă primești acest mesaj de eroare, înseamnă că un administrator al serviciilor Microsoft accesate de organizația ta, a restricționat accesul utilizatorilor cu adresă de email pe domeniul organizației tale la servicii Microsoft precum Power BI. Din păcate, această restricție îi împiedică pe utilizatori să se înregistreze în VLSC.

Contactează-l pe administratorul rețelei organizației tale, de regulă persoana care administrează domeniul, și solicită-i să revizuiască permisiunile alocate contului tău, astfel încât să te poți înregistra în VLSC.

Reține că acest aspect nu necesită utilizarea unei subscripții Microsoft. Pentru mai multe informații despre cum administratorii pot modifica, activa sau dezactiva această opțiune ce restricționează accesul la VLSC, accesează următorul articol, disponibil în limba engleză, How can I prevent users from joining my existing Office 365 tenant?

Error Code E02 "We are sorry. We are unable to complete your sign up to VLSC as the email domain you have provided is restricted for automatic sign up." / Codul de eroare E02 "Ne pare rău. Nu putem finaliza înregistrarea în VLSC întrucât domeniul adresei de email furnizate este restricționat pentru înregistrări automate."

Uneori, administratorii IT restricționează preventiv permisiunile utilizatorilor, pentru ca acesția să nu se poată înregistra fără aprobare pentru accesarea serviciilor online. Și, întrucât pentru înregistrarea în VLSC se utilizează același cont ca și pentru accesarea acestor servicii, înțelegem, așadar, că este blocată și înregistrarea în VLSC.

Astfel, este absolut necesar, ca administratorul IT al organizației, să revizuiască aceste permisiuni, astfel încât utilizatorii să se poată înregistra în VLSC. Această revizuire nu trebuie să fie permanentă, putând fi schimbată imediat după ce înregistrarea în VLSC este completă. Mai multe instrucțiuni tehnice sunt disponibile, în limba engleză, aici. De asemenea, puteți contacta Microsoft pentru asistență tehnică în acest sens.

Error E05 "We are sorry. We are unable to complete your sign up to VLSC as the email domain you have provided is restricted for automatic sign up." / Cod de eroare E05 "Ne pare rău. Nu am putut finaliza înregistrarea în VLSC întrucât domeniul adresei de email este restricționat pentru înregistrări automate"

Un cont de lucru (Work Account) nu poate fi creat cu o adresă de email cu domeniul organizației, dacă adresa de email în cauză nu există în directorul activ (Active Directory) al organizației tale. Cu alte cuvinte, dacă adresa de email utilizată pentru crearea contului de lucru, nu există încă. Administratorul IT al organizației tale ar trebui să te poată ghida să utilizezi un cont existent sau să activeze un cont nou în directorul activ al organizației voastre.

Asisțentă tehnică Microsoft

Utilizatorii platformei VLSC pot apela Centrul de Asistență dedicat, fie telefonic, fie prin completarea formularului de contact. Microsoft va răspunde solicitărilor de asistență trimise prin formularul de contact în decurs de 24 de ore.