Cum folosesc ONG-urile programul Adwords?

Cum folosesc ONG-urile programul Adwords?

Prim programul Google Adwords pentru ONG-uri, o organizatie neguvernamentala poate primi un buget de 10.000$ pentru a se promova gratuit pe Google. Programul este disponibil si in Romania de aproape un an de zile si multe organizatii beneficiaza deja de aceste granturi. Noi am stat de vorba cu 3 dintre aceste organizatii. Iata pe scurt povestile lor: 

Un ONG din Calan, judetul Hunedoara

Domnul Claudiu Bailesteanu conduce o organizatie mica in orasul Calan, in judetul Hunedoara. Ei au inceput sa folosesc Google Adwords la scurt timp dupa ce s-a lansat programul in Romania. Prin Adwords, organizatia a reusit sa ajunga mai usor la publicul lor din comunitate.

”Am atras sustinători de-a lungul anului 2014 prin intermediul programului, de regula indivizi care suna direct la asociatie ca urmare a aparitiei anunturilor”, spune Claudiu Bailesteanu, presedintele Asociatiei Calan 1387

Greenpeace Romania

Un alt exemplu, este cel al Fundatiei Greenpeace Romania. Ei spun ca programul Adwords i-a ajutat in mod special intr-o campanie de strangere de fonduri pentru a cumpara filtre de apa locuitorilor dintr-un cartier din Turceni, un oras foarte poluat din judetul Gorj. 

„Avantaje sunt destul de multe pentru acest program; daca trebuie sa enumeram doar 3 acestea ar fi:

-  Grad mare de accesibilitate – daca urmaresti atent ghidul de aplicatie si ce se cere exact, vei primi un raspuns pozitiv; de asemenea, pentru orice neclaritate exista forumurile Adwords care sunt foarte utile

-  Contribuie semnificativ la cresterea traficului pe site si la promovarea anumitor campanii – aici este foarte importanta folosirea cuvintelor cheie potrivite

-  Este extrem de util in campaniile de strangere de  fonduri -  pe langa cresterea vizibilitatii si a expunerii continutului de pe website, adaugand un „apel la actiune” precum donatiile, rata de succes este cu mult imbunatatita”, spune Irina Bandrabur, Press Officer, Greenpeace Romania.

 

 

Fundatia George Enescu

Si Fundatia George Enescu foloseste programul Adwords de aproape 1 an de zile si asta i-a ajutat ca organizatia sa apara in prim pagina de cautare a motorului Google. In plus, i-a ajutat sa creasca vizibilitatea proiectelor si chiar sa adune mai multi sustinatori in salile de concerte.

“In proiectul “ClassiCameral” Google Adwords ne-a ajutat sa marim vizibilitatea evenimentelor si chiar ne-a inmultit numarul de spectatori din salile de concerte”, spune Cristian Mancas, presedintele asociatie. 

  

Resurse de invatare pentru ONG-uri 

Un ghid de introducere in Adwords pentru ONG-uri este disponibil aici. Mai multe despre programul Adwords puteti afla insa de la Radu Stoica, Analytical Lead Google Romania, in cadrul webinarului Google Adwords pentru ONG-uri, sustinut pe 19 februarie 2015, special pentru ONG-urile membre in comunitatea TechSoup.

foto credit: Asociatia Calan 1387, Greenpeace Romania si Fundatia George Enescu.