Programul de donații Microsoft - întrebări frecvente

Programul de donații Microsoft - întrebări frecvente

 

IMPORTANT: 

Produsele Microsoft disponibile prin Programul TechSoup România sunt produse de licențiere de volum - Volum Licensing. Acest lucru înseamnă că procedurile de descărcare, instalare și activare/licențiere sunt diferite de cele ale produselor de retail, disponibile în magazine. Aceste produse NU sunt disponibile în magazine de profil. Produsele oferite prin Programul TechSoup România sunt produse profesionale, destinate companiilor de tip enterprise. 

Veți primi instrucțiuni pentru fiecare operațiune, iar centrul nostru de ajutor și întrebări frecvente vă stă la dispoziție cu explicații detaliate. Mai multe despre Volume Licensing puteți afla aici: Microsoft Volume Licensing

 

În plus, în cadrul acestui program sunt disponibile produse speciale de licențiere pentru entități juridice, de tip Get Genuine - care pot fi accesate 1 singură dată în viața organizației. Mai multe despre licențierea de volum pentru organizații neguvernamentale aici: 

Microsoft Volume Licensing for Nonprofit.

 

Cine poate beneficia de produse Microsoft prin acest program?

Programul se adresează exclusiv organizațiilor neguvernamentale eligibile care îndeplinesc în același timp criteriile de eligibilitate ale Programului TechSoup România și ale Microsoft. Aflați mai multe aici: criterii de eligibilitate și restricții pentru Programul de donații Microsoft. 

 

Câte produse pot primi prin acest program?  

Microsoft asigură organizațiilor neguvernamentale o cantitate de produse ce poate fi solicitată într-un ciclu de donație de 2 ani. Primul ciclu de donație al organizației dumneavoastră începe la prima solicitare de software efectuată după data de 27 Iulie 2011. Pe parcursul unui ciclu de donație, fiecare organizație eligibilă poate solicita:

·    Până la 50 de licențe din fiecare produs ce este instalat pe un singur computer sau laptop,

·    Până la 25 de licențe din fiecare produs server ce folosește licența de bază,

·    Până La 5 licențe de produse server ce nu folosesc licența de bază; cele 5 licențe pot fi din același produs sau o combinație de diferite produse.

Nu există o limită a numărului de solicitări de donație într-un ciclu de donație de 2 ani, atâta timp cât organizația nu a epuizat cantitatea de produse ce i-a fost alocată.

După 2 ani, un nou ciclu de donație începe, iar cantitatea de produse este realocată.

 

Despre limita de 50 de licențe pentru fiecare produs de software ce se instalează pe un singur computer sau laptop: 

Această limită se aplică pentru:

-    Produsele ce sunt folosite pe un computer individual (ca de exemplu Office sau Windows),

-    Licențele de tip Client access licenses (CAL), licențele de tip management licenses (MLs), precum și alte licențe prin care se asigură conexiunea sau managementul unei aplicații de tip server. 

Limita alocată de 50 de licențe, permite unei organizații, de obicei, să instaleze un anume produs pe 50 de computere. Totuși organizațiile ce folosesc multiple sisteme de operare Windows pe un singur computer, pot instala în general toate acele versiuni ale produsului pentru care au licență.  Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați pagina Detalii de licențiere pentru produsele Microsoft - Product Use Rights section.

 Despre limita de 25 de licențe pentru produsele server ce folosesc licența de bază:

Această limită se aplică produselor server ce folosesc licența de bază, ca de exemplu Windows Server Standard sau Datacenter.

Despre cantitatea maximă de licențe pentru produsele server ce nu folosesc licența de bază:

O organizație poate solicita ca donație un număr de maxim 5 licențe pentru produsele server ce nu folosesc licența de bază printr-o singură solicitare de software în ciclul de donație de 2 ani.  Aceste 5 licențe pot fi din același produs server sau pot fi orice fel de combinație a produselor server disponibile.

De exemplu, o organizație poate solicita într-un ciclu de 2 ani, o donație compusă din: 1 licență de Windows Server Essentials, 2 licențe de Exchange Server Standard și 2 licențe de SQL Server (Server/CAL). Dacă organizația va avea nevoie de licențe suplimentare pentru produse server ce nu folosesc licența de bază, poate plasa o solicitare pentru oricâte licențe, în Programul de Discount.

Pentru câteva produse server vor fi necesare licențe de tip ML or CAL, pentru ca acestea să funcționeze în rețea.

Despre ciclul de donație de 2 ani

Ciclu de donație Microsoft al organizației dumneavoastră începe atunci când organizația plasează prima solicitare de donație către Microsoft. Dacă organizația dumneavoastră a plasat o solicitare de donație către Microsoft anterior datei de 27 Iulie 2011, acest ciclu s-a resetat și un nou ciclu a început la prima solicitare efectuată după această dată.

Ciclul de donație al organizației dumneavoastră se întinde pe 2 ani de la această dată și se va reseta la fiecare 2 ani. De exemplu, dacă primul ciclu de donație al unei organizații începe la 12 Octombrie 2017, noul ciclu va începe la data de 12 Octombrie 2019, ora 0.00 am, când organizației îi este atribuită o nouă cantitate de produse. 

 

Cum pot primi produse Microsoft?

După înregistrarea în comunitatea și programul TechSoup România, se va stabili eligibilitatea pentru produsele companiilor partenere în baza documentelor constitutive ale organizației furnizate în procesul de înscriere.

Dacă organizația este eligibilă pentru produse Microsoft, trebuie doar să vă autentificați în cont și să adăugați produse în coș - asemănător cu achiziția dintr-un magazin online. Finalizați solicitarea, achitați taxa de administrare și veți primi instrucțiuni de descărcare și instalare a produselor solicitate pe adresa de email a organizației, declarată la înregistrarea în program.

Atenție: Produsul Get Genuine trebuie pus singur în coș, altfel veți primi erori la finalizarea solicitării. Produsele Microsoft trebuie puse singure în coș, nu însoțite de produsele altei companii partenere în programul TechSoup România.  

 

De ce o taxă de administrare?

Taxa de administrare ajută TechSoup Romania și TechSoup Global să administreze programul de acces la resurse IT pentru ONG-uri, să extindă programul către cât mai multe organizații din Romania și să creeze programele de învățare gratuită pentru organizațiile înscrise. Taxa este identică pentru fiecare produs la nivel global - costul Windows Get Genuine este acelasi și în România, și în Marea Britanie, și în Brazilia, și în Australia - și nu depășeste 10% din valoarea produselor. În cazul Microsoft, pentru organizația ta înseamnă o economie de 95% din pretul de piață al produselor. Taxa de administrare a fiecărui produs apare în catalog sub fiecare produs și se achită 1 singură dată pentru fiecare produs în parte.

 

De cate ori pot solicita primi produse software Microsoft?

Este simplu:

-Windows Get Genuine puteți solicita și primi 1 singură dată în viața organizației;
- orice alt produs Microsoft îl puteți solicita oricand în ciclul de donație de 2 ani, de câte ori pe an aveți nevoie, până atingeți limitele maxime de produse pe care le puteți solicita;

La 2 ani ciclul de solicitări se reînnoiește. De exemplu, dacă ați solicitat 50 de licențe Office Standard pe 01.01.2017, veți putea solicita din nou 50 licențe din acelați produs Office Standard pe 01.01.2019. 

 

Există un număr minim de produse pe care trebuie să îl solicit?

Puteți solicita câte produse aveți nevoie, inclusiv 1 licență, oricând aveți nevoie. Excepție de la acest lucru face Windows Get Genuine, unde puteți solicita 1 singură dată în toată viața organizației, și unde noi vă recomandăm să solicitați anticipativ, în limita a 50 de licențe. O organizație de 4 oameni poate solicita de exemplu 10 licențe sau o organizație de 10 oameni poate solicita 20 licențe - anticipați nevoia și creșterea organizației voastre în următorii ani și solicitați maximul de sisteme de operare de care ați putea avea nevoie pentru a acoperi nevoile viitoare ale organizației.

 

Cum primesc produsele de la Microsoft? 

Livrarea produselor Microsoft se realizează exclusiv online prin sistemul Volume Licensing Service Center. Mai exact, în maximum 2 săptămâni de la solicitarea produselor, veți primi prin email instrucțiuni de creare a unui cont pe acest sistem. În contul dumneavoastră veți găsi kiturile complete de instalare ale produselor solicitate. Le puteți scrie pe un CD-ROM sau flashdisk și apoi instala pe fiecare calculator pentru care ați solicitat licențiere.

 

Cât de repede primesc produsele solicitate de la Microsoft?

Poate dura până la 2 săptămâni de la achitarea taxei de administrare și confirmarea solicitării de produse. Veți primi 2 mesaje prin email pe adresa organizației voastre:

- primul email, la 3-5 zile de la confirmarea solicitării, va conține informații generale despre solicitarea organizației dumneavoastră și constituie dovada legală a licențierii de tip Open License for Nonprofits din partea Microsoft;

- al doilea email, care va sosi la maximum 72 de ore după primul email, va conține contractul de licențiere Open License for Nonprofits - și informații privind accesul în contul organizației pe Microsoft VLSC - Volume Licensing Service Center – sistemul de administrare al kiturilor și licențelor primite de la Microsoft.

După primirea celui de-al doilea email, puteți să accesați Volume Licensing Service Center și să descărcați și instalați produsele. 

Important: Este necesar să salvați sau tipăriți și să păstrați mesajele de licențiere pe care le-ați primit din partea noastră și a Microsoft. Acestea constituie dovada legală a licenței și licențierii produsului.  

 

Pot să returnez produsele Microsoft obținute prin Programul TechSoup România?

În cazul Microsoft, da, dar este obligatoriu ca organizația să nu fi accesat și să nu acceseze cheile de licență de pe Microsoft Volume Licensing Service Center – VLSC și să returneze în cel mult 60 de zile de la data solicitării. Dacă doriți să returnați unul sau mai multe produse obținute prin Programul de donații Microsoft, este necesar să returnați întreaga solicitare către TechSoup România. Pentru returnarea produselor, vă rugăm sa ne trimiteți un email pe adresa support@techsoup.ro  având subiectul ”Solicitare returnare produse Microsoft” și să ne furnizați următoarele informații:

* Numele complet legal al organizației

* Numărul de confirmare al solicitării sau al facturii primite

* Pe scurt, cauza returnării

Istoricul dumneavoastră de solicitări va fi reînnoit în cel mult 8 zile lucrătoare de la data primirii solicitării returnării.

Important: Taxa de administrare achitată către TechSoup Romania pentru produsele solicitate prin Programul de donații Microsoft poate fi returnată integral dacă produsele sunt returnate la cel mult 60 de zile de la primirea lor. Taxa de administrare achitată va fi returnată în contul organizației în cel mult 20 de zile lucrătoare.

 

Ce inseamnă Software Assurance?

Software Assurance este o suită de beneficii inclusă în produsele Microsoft obținute prin TechSoup. Aceste beneficii includ actualizări gratuite de software, cursuri e-learning și altele. Puteți consulta întreaga listă a acestor beneficiilor pe pagina 

Software Assurance Benefits Included with Microsoft Donations 

Ce fac dacă nu am găsit pe pagina TechSoup România răspuns la întrebarea mea?

Așteptăm mesajele voastre pe support@techsoup.ro unde încercăm să răspundem tuturor mesajelor în până la 48 de ore de la primirea lor. Ne puteți scrie și pe www.facebook.com/TechSoupRomania pentru orice alte detalii.

Vă rugăm să verificați înainte să ne scrieți și centrul de ajutor și întrebări frecvente din meniul principal.