Importanţa social media sau ce trebuie să faci pentru ca oamenii să te ţină minte?

Articol realizat de Anca Vasile, voluntară în cadrul Asociației TechSoup România. 

 

Orice distribuire de conţinut în mediul online face parte din social media. Acest concept ia diferite forme, incluzând diverse aplicaţii, site-uri, bloguri, forumuri, video-uri online sau reţele de socializare.

 

Dacă îţi doreşti ca ONG-ul tău să capete vizibilitate pentru a-şi atinge mai bine scopurile, întreţinerea unui site de prezentare nu este suficientă. Pe lângă acesta, este necesară o prezenţă constantă pe formele de social media care crezi că te pot ajuta. Poţi alege ce reţele preferi sau ce se potriveşte conţinutului tău, dintre zeci de alternative: Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram, Flickr, Youtube, etc.

Ca să înţelegi mai bine impactul pe care ONG-ul tău îl poate avea asupra oamenilor în urma acestui demers, poţi arunca un ochi pe alte campanii social media inspiraţionale create de ONG-uri internaţionale.

 

Avantajele pe care ONG-ul tău le poate avea în urma folosirii social media:

  • Atragi mai uşor atenţia opiniei publice asupra cauzei tale;
  • Ai şansa de a găsi donatori, investitori, clienţi, voluntari - conectarea oamenilor fiind un proces de bază în cadrul unui ONG;
  • Poţi intra în contact cu ONG-uri similare cu care poţi schimba păreri sau dezvolta proiecte;
  • Totul este gratis, asta dacă nu vrei sa investeşti bani în promovare şi postări sponsorizate;
  • Poţi afla păreri în timp real despre ONG-ul şi proiectele tale. 

Sfaturi pentru o activitate constantă în mediul online

Regula de bază este postarea de conţinut zilnic, astfel ai şanse mai mari ca postările tale să fie văzute şi oamenii să ştie de existenţa ta. În timp, vei observa avantajele sus menţionate.

 

1. Crearea unui calendar editorial - te va ajuta să te organizezi, să pregăteşti din timp postări şi să eviţi pauzele lungi sau zilele fără conţinut. În acest sens, dacă vrei să ţii pasul cu programul prestabilit, poţi seta alarme care să-ţi reamintească ce trebuie să faci, o variantă fiind Google Alerts. 

Exemplu aleatoriu de calendar editorial

 

 

2. Încearcă să expui postări care atrag atenţia prin unicitate, relatează poveşti din cadrul activităţilor parcurse, fii explicit şi astfel oamenii îşi vor îndrepta atenţia asupra ta sau a nevoii tale.

3. Ai în vedere că poţi atrage mai multe vizualizări cu ajutorul unui conţinut vizual, aşa că poţi încărca fotografii sugestive alături de textele ajutătoare pe mai multe aplicaţii, cele mai populare fiind Facebook, Pinterest sau Instagram.

4. Iniţiază interacţiuni cu publicul online, cu ajutorul întrebărilor sau joculeţelor care i se potrivesc activităţii tale.

 

Trebuie să înţelegi că activitatea social media este un demers îndelungat, care nu aduce rezultate magice peste noapte. Respectând planurile stabilite de la început şi fiind clar, empatic şi atent la reacţiile şi interacţiunie formate online, poţi crea o adevărată comunitate ce rezonează cu scopul tău. 

 

Despre autoare:

Anca Vasile are 24 de ani și în curând va absolvi masterul în Devianță Socială de la Facultatea de Sociologie, din cadrul Universității București. Anca este copywriter, sociolog și știe limba rusă.  

Surse din articol:

http://www.forbes.com/sites/johnrampton/2014/09/22/7-free-ways-for-boosting-your-social-media-engagement/

http://photos.state.gov/libraries/201202/pas/Capable-Partners-Program-NGO-Tips-for-SocialMedia.pdf