Instalarea produselor Microsoft prin Volume Licensing System

Descarcarea si instalarea produselor Microsoft prin intermediul Volume Licensing Service Centre (VLSC)

Produsele Microsoft disponibile prin Programul TechSoup Romania sunt produse de licentiere de volum - Volum Licensing. Acest lucru inseamna ca procedurile de descarcare, instalare si activare/licentiere sunt diferite de cele ale produselor de retail, disponibile in magazine. Aceste produse NU sunt disponibile in magazine de profil. Produsele oferite prin Programul TechSoup Romania sunt produse profesionale, destinate companiilor, de tip enterprise. Mai multe despre licentierea de volum pentru organizatii neguvernamentale aici: Microsoft Volume Licensing for Nonprofit.

 

Cum descărcam și instalăm produse din Volume Licensing Service Centre (VLSC)

 

1. Confirmarea produselor solicitate prin Programul TechSoup România

Poate dura pana la 2 saptamani de la achitarea taxei de administrare si confirmarea solicitarii de produse pana la momentul primirii instructiunilor de instalare de la Microsoft.

Veti primi un mesaj prin email pe adresa organizatiei voastre care va contine informatii generale despre comanda organizatiei dumneavoastra si constituie dovada legala a licentierii de tip Open License for Nonprofits din partea Microsoft, contractul de licentiere Open License for Nonprofits, dar si informatii privind accesul in contul organizatiei pe Microsoft VLSC - Volume Licensing Service Center – sistemul de administrare al kiturilor si licentelor primite de la Microsoft.

Dupa primirea acestui email pe adresa organizatiei voastre, in urmatoarele 2 - 5 zile lucratoare veti primi al doilea email cu titlul "Bun venit in VLSC"

Dupa primirea celui de-al doilea email, va rugam sa accesati Volume Licensing Service Center dupa procedura descrisa mai jos. Aceste instructiuni le puteti regasi si in primul email primit.

Important: Este necesar sa salvati sau tipariti si sa pastrati primul email de licentiere pe care l-ati primit. Acesta constituie dovada legala a licentei si licentierii produsului.   

 

2. Crearea unui cont Microsoft

Pentru a putea accesa Microsoft VLSC trebuie sa aveti un cont Microsoft. Daca nu aveti o adresa de email Microsoft, puteti crea una aici: creeaza cont Microsoft  

Numele de utilizator pe care il veti completa pentru acest cont este obligatoriu sa fie adresa de email a organizatiei (cea care apare in sectiunea "organizatia mea"), altfel sistemul va da erori la inregistrarea pe Microsoft VLSC. Daca aveti dubii cu privire la care este adresa, va rugam sa ne contactati pe support@techsoup.ro 

Totuși, dacă ați creat deja un cont VLSC cu o altă adresă de email decât adresa de contact din contul organizației din TechSoup, puteți solicita echipei Microsoft VLSC să modifice adresa contului dumneavoastră. Puteți găsi detaliile de contact ale echipei Microsoft mai jos:

 

Country:
Romania
Email(s): vlservem@microsoft.com
 
Toll Number(s): +49 8924445143 (English)+49 8924445094 (German)+49 8924445246 (French)
Fax: +49 2515003209 (Fax)
Hours of Operation: 10:00 - 19:00 Monday to Friday
Languages Supported: English, German, French

 

Odată contactată, echipa Microsoft vă va cere numărul licență (license number) și numărul de autorizație (authorization number), detalii pe care le veți primi de la echipa TechSoup. 

În procesul de creare a contului, va trebui sa completati data nasterii: poate fi o data importanta pentru organizatia dumneavoastra, inregistrarea, de exemplu.

Notati aceste informatii si pastrati-le la indemana pentru colegii dumneavoastra care vor avea nevoie de ele. 

 

 

 

3. Acceseaza Microsoft Volume Licensing Service Center

Accesati pagina Volume Licensing Service Center si autentificati-va in sectiunea "Sign In" cu utilizatorul si parola create mai devreme. Nu uitati ca este obligatoriu ca utilizatorul sa fie adresa de email oficiala a organizatiei (nu adresa contului dumneavoastra). 

Daca este prima cand va autentificati in sistemul VLSC, vi se va solicita sa va confirmati adresa de email de business a organizatiei - nu uitati ca este obligatoriu sa introduceti adresa de email a organizatiei, aflat in campul contact din sectiunea "organizatia mea" pe techsoup.ro

Veti primi un mesaj de activare pe emailul organizatiei si veti urma instructiunile de activare din acel mesaj.

 

Recomandare: va recomandam sa asteptati 15-20 de minute de la primirea mesajului, inainte de a urma instructiunile de activare. Uneori, probleme de sincronizare intre sisteme poate crea erori in activarea contului. 

 

4. Acord cu Open License for Nonprofits sau cu Open Charity License

La intrarea in cont, vi se va afisa acordul de licentiere cu care trebuie sa fiti de acord ca sa puteti accesa programele. Veti avea de ales tara, limba licentei, sa va completati numele dumneavoastra complet si sa bifati butonul de acord ("I accept.")

Romania nu este printre tarile listate in acest acord. Alegeti SUA si limba engleza!

Completati cu numele dumneavoastra complet la finalul acordului de licentiere si apasati butonul "I accept."

Veti intra astfel in sistemul de licentiere de volum pentru organizatia dumeavoastra. 

 

5. Unde gasesc produsele Microsoft solicitate

Nota: numerele de licenta si autorizare devin disponibile in VLSC la 72 de ore de la primirea celui de-al doilea email cu titlul "Bun venit in VLSC". 

Toate produsele Microsoft disponibile pentru organizatia dumneavoastra se afla listate pe pagina Downloads and Keys. Fiecare produs are un buton de descarcare ("downloads") si un buton de afisare licenta ("key"). Apasand butonul de downloads se va porni procedura de descarcare, iar cel de key vor fi afisate cheile de licenta necesare pentru activarea produsului.

 

6. Ce cheie de licenta aleg

Pentru cele mai multe dintre produsele disponibile, sunt afisate 2 chei de licenta: MAK (Multiple Activation Key) si KMS (Key Management Service).

Pe scurt:

- daca instalati pe un singur computer sau pe mai putin de 25, alegeti cheia MAK 

- daca aveti o retea de peste 25 de computere, alegeti cheia KMS

 

 

7. Descarcarea unui produs din VLSC

Cei mai importanti pasi in descarcarea produselor: 

Asigurati-va ca nu aveti in browser un sistem de blocare a pop-up-urilor sau a descarcarilor de programe. Apasati butonul Download din dreptul numelui produsului, din sectiunea Downloads and Keys.

Alegeti metoda de descarcare: Download Manager sau web browser (recomandarea noastra: Download Manager).

Selectati limba de utilizare a produsului.

Selectati tipul sistemului de operare (32-bit sau 64-bit). Daca nu stiti ce tip este, accesati Control Panel din meniul de Start si cautati sectiunea System - ar trebui sa gasiti aceste informatii. Daca nu sunt disponibile, intrebati un voluntar IT sau coordonatorul IT ce tip de sistem de operare exista.

Apasati butonul Continue pentru a deschide meniul de descarcare.

Apasati pe butonul Download din josul casetei de dialog care s-a deschis.

Daca utilizati Chrome sau Firefox, veti fi intrebat unde sa salvati fisierul. (se va deschide o caseta "Save as")

Daca utilizati Internet Explorer si aveti deja instalat Windows, Download Manager va incepe automat.

 

8. Salvarea fisierul .ISO

Practic, la descarcarea produselor, veti descarca un fisier .iso - adica o imagine virtuala a unui CD-ROM de instalare de programe.

Daca programul este un sistem de operare, el trebuie instalat pe un flash disk sau DVD-ROM si creat un boot disk pentru a-l putea folosi pentru instalarea pe computere.

Daca programul este o suita Office, trebuie doar sa apasati dublu fisierul, ca si cand l-ati deschide ca pe orice alt program. Cam in orice sistem de operare se va crea un CD-ROM virtual, pe care il veti accesa si veti gasi fisierul executabil de instalare - dupa care veti urma instructiunile respective.

 

9. Activarea produselor Microsoft

Pentru ca sunt produse de licenta de volum, activarea cheilor de licenta a produselor Microsoft se va realiza dupa instalarea lor pe calculatoare:

- in cazul produselor de tip suita Office, este nevoie sa accesati sectiunea "File", subsectiunea "Accounts" si sa introduceti aici cheia de licenta din Microsoft VLSC;

- in cazul produselor sisteme de operare, uneori pot apare erori la activarea Windows in Control Panel sectiunea Activare sau Activation. O lista completa de posibile erori si rezolvarea lor gasiti si aici: erori la activarea Windows 10

In cele mai multe dintre cazuri eroarea este: Unable to find a detailed error description. (Error code: 0xC004C400)

In acest caz, va sugeram sa:

- pe ecranul de aplicatii al sistemului de operare Windows, cautati in sectiunea de cautare din coltul din dreapta sus a ecranului expresia: SLUI 04

- accesati programul SLUI 04 care va fi afisat si urmati instructiunile de pe ecran pentru activare. Se va deschide un formular unde veti putea completa cheia de licenta a programului din VLSC.

To comment, Log in or Sign up