Cum solicit software prin TechSoup

Organizația mea este înregistrată deja în Program și este eligibilă pentru una sau mai multe companii partenere donatoare ale TechSoup România. Cum solicit produse?

Întotdeauna înainte de a solicita produse software, asigură-te că ai parcurs cu atenție criteriile de eligibilitate și restricțiile pentru companiile partenere care oferă produse prin TechSoup România, Criterii de eligibilitate și restricții.

 

Cum solicit produse?

Întră în contul tău de pe www.techsoup.ro, cu datele de utilizator individual, mai precis cu NUMELE DE CONT INDIVIDUAL sau ADRESA DE EMAIL și PAROLA contului tău de utilizator individual. Contul de utilizator individual este primul cont creat pentru a înregistra organizația în programul și comunitatea TechSoup România. 

După ce ai intrat în contul tău de utilizator, experiența de solicitare de produse este similară unui magazin online. Accesează secțiunea Produse din meniul principal, apoi Produse software, caută produsul pe care îl dorești pentru organizația ta și apoi adaugă-l în produsele mele. Pentru a finaliza solicitarea mergi în secțiunea "Produsele mele" (pictograma unui coș de cumpărături, situată în colțul din dreapta sus) și urmează pașii: verifică solicitarea - ce îți permite să adaugi sau să reduci numărul produselor de același fel, pentru ca ulterior să accepți termenii și condițiile serviciului și ale partenerilor Programului. Înainte de a finaliza solicitarea, verifică informațiile despre plată afișate pe ecran. 

Solicitarea este finalizată atunci când vei primi atât pe adresa de email instituțională, cât și pe adresa de email a utilizatorului individual, factura proformă aferentă taxei de administrare. După procesarea taxei și în funcție de fiecare companie în parte, într-un interval de până la 7 zile lucrătoare vei primi informațiile despre descărcare și cheile de licență de la compania de la care ai solicitat produse, prin Scrisoarea de licențiere.

Factura fiscală finală se emite în câteva zile după primirea Scrisorii de licențiere, fiind expediată strict pe adresa de email instituțională.

În contul tău de utilizator individual pe techsoup.ro, vei găsi și secțiunea Solicitați Istoricul, prin care poți urmări solicitările totale efectuate de organizația ta prin TechSoup, poți ține evidența fiecărui tip de software accesat, a numărului de licențe, astfel încât să anticipezi nevoile organizației tale pentru a fi în acord cu cantitățile alocate de fiecare partener și cu regulile sale. 

Atenție: Există restricții la adăugarea de produse de la companii donatoare diferite în același coș. Ca regulă generală, cea mai simplă modalitate de a nu întâmpina probleme de restricții este să creezi o solicitare separată pentru fiecare companie parteneră de la care dorești produse. De exemplu: organizația ta decide să acceseze 3 licențe Microsoft Office 2019, 1 licență Bitdefender Internet Security 3 users și 1 licență DocuSign Standard Edition. Prin urmare, va plasa în total 3 solicitări: 1 solicitare pentru toate produsele de software Microsoft, 1 solicitare pentru licența Bitdefender și 1 solicitare pentru DocuSign.

 

Am uitat parola sau/și numele de utilizator individual cu care m-am înregistrat. Ce fac?

Dacă ai uitat parola sau numele de utilizator, accesează informațiile din pagina Recuperare parola si nume de utilizator. Urmează instrucțiunile și solicită o nouă parolă și numele de utilizator aici: AM UITAT PAROLA SAU UTILIZATORUL

 

Cum găsesc produsele pe www.techsoup.ro?

Poți căuta produse utilizând diferite criterii - după partenerul donator, după anumite categorii de produs, după limba în care este descris produsul respectiv, după platforma computerului. Taxa de administrare pentru fiecare produs în parte este trecută în pagina fiecărui produs.

Adaugă cantitatea de produse de care ai nevoie în secțiunea "Cantitate" aferentă fiecărui produs în parte și apoi adaugă în coșul de produse, "Produsele mele". Nu uita că există restricții de cantitate pentru fiecare companie parteneră donatoare în parte - le poți parcurge în secțiunea "Parteneri" din meniul principal.

În orice moment poți vizualiza produsele pe care le soliciți. După ce ai adăugat produsele dorite, accesează pictograma coșului de cumpărături sau secțiunea "Produsele mele" ca să finalizezi solicitarea și urmărește pașii până la primirea confirmării pe email a primirii solicitării.

 

Important 1: solicitare de produse pentru fiecare companie în parte

Este necesar să plasezi solicitări distincte pentru fiecare partener donator, pentru că fiecare dintre ele se duc către sistemele fiecărei companii donatoare.

Exemplu: Dacă dorești să soliciți 2 licențe Office Standard 2016 (Microsoft), 1 licență Photoshop Elements (Adobe) și 2 licențe Internet Security 1 utilizator (Bitdefender), vei avea în final 3 solicitări distincte, pentru fiecare partener. Fiecare solicitare va conține doar produsele companiei respective.

 

Important 2: software special Microsoft Get Genuine - solicitare separată de orice altă solicitare

Microsoft Get Genuine este un sistem complet de operare care poate fi instalat pe un calculator care nu are un sistem de operare legal sau fără sistem de operare. Este un produs special de licențiere, care poate fi comandat 1 singură dată în toată viața organizației - "once in a lifetime product". Citiți mai multe despre restricțiile produsului pe această pagină: restricții produse Microsoft

Pentru a solicita acest produs, trebuie să faci o solicitare separată de orice alt produs, inclusiv alte produse Microsoft. Finalizează această solicitare și apoi vei putea solicita și oricare alte produse din gama Microsoft.

Exemplu: Dacă dorești să soliciți 10 Microsoft Windows, 10 Get Genuine și 10 Office Standard 2016, trebuie să plasezi două solicitări diferite: 1 solicitare pentru Get Genuine și 1 solicitare separată pentru celelalte produse Microsoft.

Îți recomandăm să soliciți Microsoft Get Genuine anticipând dezvoltarea organizației tale. Ca idee, dacă organizația are în prezent 4 calculatoare, poți solicita 10 licențe, astfel încât să acopere nevoi viitoare.

 

Cum finalizez solicitarea de produse? 

- Accesează secțiunea "Produsele mele" (pictograma coșului de cumpărături, colțul din dreapta sus), revizuiește solicitarea și apasă butonul "Verifică solicitarea".

- Vei fi invitat să agreezi restricțiile fiecărui donator în parte. Bifează aceste restricții și apasă butonul "Da, sunt de acord". 

- Ți se vor afișa informațiile necesare efectuării plății, adresa de email instituțională pe care vei primi Scrisoarea de licențiere ce conține acele informații ce îți vor fi necesare să activezi produsul. Apasă butonul "Finalizați solicitarea".

Solicitarea nu este finalizată până la vizualizarea mesajului final de confirmare și până la primirea emailului care conține factura proformă pentru taxa de administrare.  

 

Cum plătesc taxa de administrare?

Vei achita totalul taxei de administrare din factura proformă, exprimat în Lei. Te rugăm, ca în câmpul detalii de plată al documentului tău de plată, să completezi DOAR numărul solicitării de software, un număr în format de 5 cifre: #xxxxx. Pentru a eficientiza procesul, poți trimite un email cu confirmarea de plată pe adresa support@techsoup.ro

Factura fiscală finală se emite în câteva zile după primirea Scrisorii de licențiere și o vei primi automat pe adresa de email instituțională a organizației, din aplicația noastră de facturare SmartBill.

Solicitarea confirmată va fi transmisă mai departe și va începe procesarea ei.  

Important: Toate solicitările sunt supuse aprobării. În eventualitatea în care solicitarea ta nu poate fi acceptată - stoc limitat de produse sau alte motive de eligibilitate, vei primi un răspuns imediat și o restituire integrală a taxelor de administrare achitate.

 

De ce o taxă de administrare?

Taxa de administrare ajută Asociația Techsoup și TechSoup Global Network să administreze programul, să îl extindă către cât mai multe organizații din România și să creeze programele de învățare gratuită pentru organizațiile înscrise. Toate organizațiile din rețea sunt organizații nonprofit.

Acesta este modelul de sustenabilitate prin care reușim să păstrăm programul sustenabil la nivel global și în fiecare țară în parte.

Taxa este identică pentru fiecare produs la nivel global - costul Windows Get Genuine este același și în România, și în Marea Britanie, și în Brazilia, și în Australia, și în Asia - și este până la 10% din valoarea produselor. În cazul Microsoft, pentru organizația ta înseamnă o economie de 95% din prețul de piață al produselor. Taxa de administrare a fiecărui produs este afișată sub numele său și se achită 1 singură dată pentru fiecare produs/licență în parte, la plasarea sa într-o solicitare de software.

 

Cum și când primesc produsele solicitate?

Produsele software sunt livrate doar electronic, deci pot fi descărcate oriunde, nu le vei primi fizic.

Vei primi emailuri - Scrisori de licențiere - cu instrucțiuni de descărcare din partea companiilor donatoare și cu confirmarea licențierii produselor tale. Aceste emailuri sunt documente cu valoare legală și este recomandat să le pastrezi, salvezi, tipărești. Livrarea poate dura de la 5 zile până la 2 săptămâni, în funcție de procesele companiilor partenere.

Îți recomandăm să realizezi descarcarea, instalarea și activarea produselor în cel mai scurt timp posibil după primirea lor.

Produsele hardware CISCO sunt livrate gratuit la adresa oficială a organizației pe care ai completat-o la înregistrarea organizației. Pentru produsele CISCO, livrarea poate dura până la 90 de zile.

 

Aș dori consultanță în alegerea produselor. Mă puteți ajuta?

Din pacăte, nu. Asociația Techsoup nu poate oferi consultanță personalizată fiecărei organizații în parte pentru alegerea produselor potrivite pentru nevoile lor - dezvoltăm training-uri gratuite prin care să putem ajunge la cât mai multe organizații, ca cele de aici: ONG Online

Recomandarea noastră este să contactați un voluntar IT care să vă ajute să înțelegeți ce infrastructură IT aveți și ce va funcționa pentru dimensiunea și activitățile organizației pe care o reprezinți.